Foarte multe persoane care apeleaza la o agentie de web design pentru crearea unui magazin online, raman surprinse cand aud de designul responsive si nu il considera important. Designul receptiv este, din nefericire, considerat de foarte multe persoane drept un moft sau un cost nejustificat, in procesul de creare a site-ului. In realitate, sunt mai multe motive pentru care designul responsive este foarte important pentru magazinele online.
Cei mai multi cumparatori fac cumparaturile pe dispozitive mobile
Inca de la aparitia telefoanelor smart, care permit navigarea pe internet, tot mai multe persoane folosesc dispozitivele mobile pentru a avea contact cu mediul online. Fie ca sunt online pentru browsing si distractie, fie ca sunt in cautare de produse si solutii pentru diverse probleme, tabletele si telefoanele mobile au inceput sa ia locul laptopurilor si calculatoarelor. Designul responsive face ca site-ul web, indiferent de natura lui, sa se incadreze perfect pe orice ecran, de orice dimensiune, fara sa apara scrollul orizontal, care este foarte incomod. Tot designul receptiv este cel care face ca fiecare parte a site-ului sa se adapteze ecranului, astfel incat scrisul si imaginile sa ramana vizibile.
Designul responsive este cel care face ca toate aceste persoane care navigheaza de pe tablete si telefoane sa poata utiliza magazinul online fara probleme. Este important sa te adresezi tuturor clientilor iar o agentie de web design cu experienta stie ca cei mai multi dintre consumatori se afla pe internet de pe dispozitive mobile, acesta fiind si motivul pentru care acest tip de design este inclus in toate ofertele.
Motoarele de cautare apreciaza mai mult site-urile care au un design responsive
Dupa ce iti faci un magazin online, primul pas este promovarea, pentru ca site-ul tau sa ajunga la un numar cat mai mare de clienti. Optimizarea pentru motoarele de cautare, denumita si SEO, este cea care te va ajuta sa ajungi vizibil pe internet in prima pagina, insa nu poti face corect SEO fara un design responsive. Google atrage deja atentia asupra faptului ca site-urile care au design receptiv sunt mai bine vazute decat cele care nu au, ceea ce inseamna ca, desi produsele sau preturile tale pot fi mai bune decat ale concurentilor sau poti avea o gama mai diversificata de produse decat alte magazine din acelasi domeniu, daca nu ai design receptiv, in fata ta vor fi listate celelalte magazine care au inteles importanta acestui design.
Practic, poti trage concluzia ca in lipsa designului responsive, pierzi automat un numar mare de clienti, care nu vor ajunge sa vada site-ul tau.
Lipsa designului responsive determina pierderea clientilor
Asa cum am spus mai sus, fara un design responsive risti sa pierzi o mare parte din clienti din cauza faptului ca Google nu va agrea site-ul suficient incat sa il plaseze in primele pozitii, in rezultatele cautarii. Pe langa acest aspect, trebuie sa mentionam si faptul ca atunci cand clientii ajung pe site, de pe un dispozitiv mobil, se pot confrunta si cu alte probleme care ii vor determina sa plece. In afara de scrollul orizontal extrem de deranjant, exista si alte probleme pe site-urile care nu sunt adaptive: pozele nu sunt suficient de clare, scrisul nu se vede bine, iar cel mai mare impediment este faptul ca butoanele nu pot fi atinse corect astfel incat vizitatorul sa poata naviga sau sa poata cumpara. Astfel pot aparea erori in procesul de comanda cum ar fi cumpararea mai multor articole de acelasi tip sau adaugarea in cos a unor produse inutile, apasarea mai multor butoane simultan si lista poate continua. Un proces de cumparare perturbat va duce in final la pierderea clientului. In plus, lipsa designului responsive va face ca vizitatorii sa isi piarda increderea in magazinul online, ceea ce duce la o rata de conversie foarte mica.
Acestea sunt principalele motive pentru care se recomanda ca magazinele online sa aiba design responsive cat mai bine realizat. Un design bun va impresiona orice vizitator, indiferent de dispozitivul de pe care se conecteaza, iar prima impresie conteaza foarte mult in vanzari si poate fi cea care determina cumpararea sau parasirea magazinului. De aceea, atunci cand agentiile de web design recomanda design responsive, este important sa mergi pe mana lor.