Ai petrecut luni, poate chiar ani, construind un site bun de comert electronic si inca nu ai trafic organic? Consulta acest ghid de SEO pentru site-urile de comert electronic si ajuta-ti magazinul virual sa castige trafic in mod natural.
De ce este important SEO pentru comertul electronic?
Poate fi destul de dificil sa castigi noi clienti, mai ales daca nu esti vazut de motoarele de cautare. Pentru ca site-ul tau de comert electronic sa prospere, ai nevoie, evident, de clienti. Problema este ca atragerea de noi clienti poate fi un proces destul de costisitor. Potrivit WordStream, costul mediu pe clic in industria confectiilor este de aproximativ 89 de centi, in timp ce costul mediu pe actiune este putin sub 10 EUR. Ai putea cheltui mii de euro doar pentru a castiga cativa clienti noi.
Daca optezi pentru SEO, vei obtine trafic organic in mod gratuit (da, gratuit!), ajutandu-ti site-ul sa apara in SERP-uri. Destul de important, nu? Avand in vedere ca 32% dintre cumparatori se indreapta catre Google atunci cand sunt gata sa faca o achizitie, este cu siguranta nevoie de SEO in comertul electronic.
SEO nu mai este o alegere. SEO este procesul de crestere a calitatii si cantitatii traficului si vizibilitatii unui site web pentru utilizatorii diferitelor motoare de cautare, cum ar fi Google, Yahoo si Bing. Este o necesitate si este important sa apelezi la un expert SEO pentru a te asigura ca folosesti cele mai bune strategii pentru nisa ta.
Importanta cuvintelor cheie
La fiecare 60 de secunde, se efectueaza 3,8 milioane de cautari pe Google. Consumatorul mediu proceseaza zilnic 100.500 de cuvinte digitale. Deci, cu toate aceste informatii, cum te asiguri ca te gasesc clientii in motoarele de cautare? Pentru a ajunge la consumatorii tai, trebuie sa incepi cu o lista de cuvinte cheie vizate.
Crearea listelor de cuvinte cheie orientate, bazate pe intentii, este primul pas in dezvoltarea unei strategii SEO de comert electronic. Insa, inainte de a exlica cum se face o cercetare de cuvinte cheie, trebuie sa abordam doua tipuri diferite de cuvinte cheie: short-tail si long-tail (coada scurta si coada lunga).
Acum, probabil ca te intrebi: Care este diferenta dintre cuvintele cheie short-tail si long-tail cand vine vorba de comertul electronic?
Cuvintele cheie scurte (sau termenii de baza) sunt termeni mai scurti pe care utilizatorii ii pot introduce in motoarele de cautare. De exemplu, „perna”. Poate conduce o cantitate mare de trafic, dar nu neaparat trafic care converteste.
Cuvintele cheie cu coada lunga sunt mai lungi (26-40 de caractere) si reprezinta de obicei o versiune mai specifica a termenului principal.
De exemplu, „perna ortopedica din spuma cu memorie” sau „cumpara perna ortopedica din spuma cu memorie”. In timp ce cuvintele cheie cu coada lunga genereaza mai putine afisari si mult mai putin trafic, se observa un tipar mai mare de clicuri si conversii in comparatie cu termenii scurti.
Efectele SEO sunt de lunga durata
Optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare ofera rezultate directionate, rentabile si masurabile – si de lunga durata. SEO nu are o perioada de valabilitate de cateva saptamani sau luni. Cu publicitatea platita, in momentul in care nu mai platesti, traficul scade. SEO continua sa functioneze.
Efectele pe termen lung ale unei strategii SEO solide sunt clare. Spre deosebire de majoritatea formelor de marketing, unde incepi cu o lista curata in fiecare an, SEO se bazeaza pe sine pentru a deveni mai puternic in timp. Poti consolida ceea ce ai facut anul trecut si sa continui sa cresti, pana cand esti in topul cautarilor pe nisa ta si ajungi sa domini piata.
Spre deosebire de publicitatea platita, fluxul de clienti si vanzari nu se va opri in momentul in care opresti pentru putin timp campaniile SEO. Site-ul tau se va bucura in continuare de trafic organic.