Desi Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) vorbeste de ani de zile despre noiile extensii de domenii gTLD-uri, este clar ca exista o serie de proprietari de afaceri care inca mai au intrebari despre ceea ce sunt aceste extensii si cum ii vor afecta.

Ce sunt noile extensii de domenii gTLD?

Noile gTLD-uri sau domenii generice de nivel superior sunt extensii de domeniu „dot-everything” care depasesc .com, .net, .org si celelalte terminatii de domeniu cu care ne-am obisnuit.

ICANN a acceptat aplicatii de la organizatii mari care doresc sa ruleze noi extensii de domeniu, care includ companii precum IBM, Google, Amazon, Audi si YouTube.

Au fost depuse mii de cereri pentru noi extensii de domeniu pentru diferite tipuri de extensii, de la cele cu adevarat generice (.love, .shop, .app), pana la cele specifice marcii (.goog, .bmw, .aol) si geo-specifice (.nyc, .boston, .paris).

Multe dintre companiile care au aplicat pentru a rula noile extensii de domeniu au aflat ca nu sunt singurele. Acest lucru inseamna ca exista mai multi solicitanti pentru un gTLD specific (de ex .app, care are 13 solicitanti).

Aceste companii lucreaza frenetic pentru a incerca sa rezolve aceste aspecte si sa gaseasca un singur solicitant care va rula noul gTLD, dar daca firmele solicitante nu reusesc sa rezolve disputele intre ele, este posibil sa fie nevoie sa mearga la o licitatie ICANN, ceea ce majoritatea solicitantilor nu vor sa faca.

De asemenea, organizatia decide cum sa inceapa lansarea de nume pe piata. Se asteapta totusi ca noile extensii sa fie adaugate pe piata anual intr-un numar foarte mare. Sute de noi TLD-uri generice au fost lansate in ultimele luni. Domeniile premium cautate in cadrul diferitelor gTLD-uri noi – in prezent peste 25 de milioane (in iulie 2019) – pot fi inregistrate automat.

Cu ce ajuta un brand noile gTLD-uri?

In cadrul sistemului actual in care .com este cea mai populara extensie de domeniu, marketerii de brand si profesionistii SEO stiu care este adevarata valoare a unui nume de domeniu bun.

Indiferent daca este vorba despre site-ul principal al afacerii, un microsite vizat sau un nume de domeniu premium, numele descriptive au puterea de a face o companie sa iasa in evidenta in cautari, sa-si sporeasca pozitia in rezultatele cautarii organice si sa-si stabileasca o reputatie ca sursa de informatie fiabila si lider intr-o anumita categorie.

Pe masura ce sistemul de domenii se extinde pentru a include extensii descriptive de domeniu, exista mai multe motive pentru care companiile pot lua in considerare investitiile in aceste extensii:

Ce avantaje ofera gTLD-urile?

Noile extensii de domenii gTLD vin cu o serie de avantaje de care fiecare afacere ar trebui sa profite pentru a-si face cunoscuta marca. Iata care sunt acestea:

Odata cu introducerea gTLD-urilor, proprietarii de marci isi pot proteja brand-ul pe web si mai bine. Proprietarii marcilor comerciale sunt privilegiati sa inregistreze noi domenii de nivel superior care corespund marcilor lor prin Sunrise/Trademark holders. Aceasta perioada dureaza, de obicei, 30 de zile si este deschisa detinatorilor de marci inregistrate la Trademark Clearinghouse (TMCH). Aceasta optiune le permite sa inregistreze numele de domeniu care se potriveste cu marca comerciala, protejandu-si astfel marca. Pentru inregistrarea domeniilor in fazele Sunrise, este necesara o inregistrare in Clearinghouse pentru marci comerciale.

In cele din urma, noile gTLD-uri reprezinta o oportunitate rara pentru marketeri, profesionisti SEO, intreprinderi mari si marci consacrate. La fel ca primele domenii din anii 90, noile gTLD deschid porti catre nume descriptive, premium, care nu au fost niciodata inregistrate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *