Daca ai o afacere care functioneaza exclusiv online sau ai un site de comert electronic, este posibil sa te gandesti daca un blog te poate ajuta sa castigi mai multi clienti. Chiar daca scopul principal al site-ului tau este de a genera trafic catre produsele tale, exista o multitudine de motive pentru care adaugarea unui blog pe site-ul de comert electronic este benefica, iar unele dintre ele sunt evidentiate mai jos.
1. Optimizarea pentru motoarele de cautare
Cu siguranta vei investi atat timp, cat si resurse pentru a genera mai mult trafic catre site-ul tau de comert electronic – iar un blog este una dintre cele mai eficiente metode gratuite de a face acest lucru. Adaugarea unui blog pe magazinul tau online va creste drastic cantitatea de continut pe care o are site-ul. Cu cat ai mai mult continut, cu atat site-ul tau va indexa mai mult – si cu atat mai multi clienti potentiali isi vor gasi in mod organic drumul catre magazinul tau virtual. Pentru cele mai bune rezultate, adauga in postarile de blog cuvinte cheie populare.
Pe masura ce distribui noile postari de blog pe profilurile de retele sociale, vei crea mai multe backlink-uri catre site-ul tau, ceea ce va imbunatati si mai mult SEO.
2. Te marcheaza ca un expert in industrie
Multe site-uri de comert electronic isi folosesc blogurile ca metoda de a se caracteriza ca afaceri experte in industrie. Postarile de pe blog pot contine sfaturi si trucuri pe care publicul tinta le cauta, tutoriale si cele mai recente stiri din industrie. Desi poti adauga postari de blog care contin informatii despre vanzari, in scopuri de branding, concentreaza-te mai mult pe adaugarea de informatii valoroase pentru clientii tai.
3. Este locul perfect pentru a face anunturi
Chiar daca utilizezi e-mail-ul pentru anunturi sau ai o zona pe site-ul tau de comert electronic unde distribui anunturi, noul blog va fi un loc excelent pentru clientii tai, unde vor putea vedea cele mai recente stiri si actualizari. Anunturile pot reprezenta orice, de la produse noi, raspunsuri la cele mai frecvente intrebari, pana la promotii sezoniere sau orice noutate despre compania ta pe care doresti sa o impartasesti.
4. Imbunatateste ratele de conversie
Blogul unui magazin online nu numai ca va genera mai mult trafic catre site-ul web, dar va creste si conversiile. Blogul tau te va face sa te simti mai credibil si mai usor de identificat, ceea ce le va oferi clientilor noi un sentiment mai mare de incredere in achizitiile pe care le fac.
5. Creeaza o comunitate online
Multe bloguri permit utilizatorilor sa comenteze la postari, ceea ce ii face pe clientii tai sa se simta ca si cum ar face parte dintr-o comunitate online. La fel ca si in cazul retelelor sociale, asigura-te ca raspunzi activ la toate comentariile si mesajele private.
Nu iti face griji cu privire la adaugarea de comentarii indoielnice sau spam, deoarece iti poti configura blogul in asa fel incat sa poti aproba toate comentariile inainte de a fi publicate.
6. Construieste loialitatea marcii
Poti avea cele mai bune produse sau servicii din lume, dar daca nu construiesti loialitate fata de brand, numarul tau de clienti fideli va fi probabil scazut. Fiind o afacere care vinde online clientilor din intreaga tara sau din intreaga lume, trebuie sa gasesti o modalitate de a construi loialitatea marcii.
Desi blogul tau nu va fi singurul care va genera loialitatea fata de brand, el joaca un rol cheie in acest proces. Atat timp cat postarile tale reprezinta un echilibru adecvat intre profesionionalism, distractie, anunturi relevante si informative, acestea vor ajuta la fidelizarea clientilor.
7. Ofera potentialul de a deveni viral
Postarile de pe blog trebuie sa aiba butoane care sa permita cititorilor sa distribuie rapid si usor postarile pe retelele sociale si/sau sa le trimita prin e-mail prietenilor. Indiferent daca postezi un blog cu o poveste inspirationala sau un videoclip captivant, abilitatea de a-l impartasi maselor ofera potentialul ca acesta sa „devina viral”.
Chiar daca nu obtii milioane de distribuiri, poti ajunge la o parte mult mai mare a publicului tinta, postand in mod constant bloguri captivante si relevante.
8. Este o platforma de marketing gratuita
Indiferent de bugetul tau de marketing, blogul este o forma extrem de eficienta de marketing gratuit. Desi poti alege sa platesti pentru a promova unele dintre postarile de blog, fiecare postare va genera un flux continuu de trafic organic. Unele postari pot fi relevante pentru cateva luni de zile, iar altele vor fi relevante pentru mai multi ani, dar traficul pe care il atrag nu necesita altceva decat o investitie din timpul tau pentru a crea continut si a-l posta.
Motivele de mai sus sunt cele mai notabile motive pentru care blogurile pentru site-uri de comert electronic sunt benefice. Desi rezultatele nu vor fi obtinute peste noapte, blogul magazinului tau online va incepe sa aduca beneficii afacerii tale in cateva luni.