Factori esentiali de SEO on-page pe care trebuie sa ii cunosti

Succesul in cautarea organica necesita optimizarea site-ului pentru o combinatie de factori pe care motoarele de cautare ii considera importanti – factori tehnici, optimizare Seo on-page si off-page. De-a lungul anilor, specialistii s-au concentrat pe tehnicile off-page – cum ar fi construirea de linkuri – si alte elemente tehnice. Dar realitatea este ca SEO off-page nu va avea rezultate bune daca nu se acorda atentie elementelor fundamentale din SEO on-page.

Specialistii SEO stiu ca optimizarea pe pagina ar trebui sa fie prioritara in mod constant. Si pentru ca serviciul de cautare este in continua evolutie, este important sa te asiguri ca toate cunostintele tale SEO on-page sunt actualizate.

Ce este SEO on-page si cum iti poate ajuta site-ul?

SEO on-page (cunoscut si ca SEO on-site) se refera la practica de optimizare a paginilor web pentru a imbunatati clasamentul unui site in motoarele de cautare si pentru a castiga trafic organic. Pe langa publicarea de continut relevant, de inalta calitate, SEO on-page include optimizarea titlurilor, a etichetelor HTML (titlu, meta si antet) si a imaginilor. De asemenea, trebuie sa te asiguri ca site-ul tau web are un nivel ridicat de expertiza, autoritate si incredere.

SEO on-page ia in considerare diferitele aspecte ale paginii web care, atunci cand sunt imbinate, vor imbunatati vizibilitatea site-ului tau in rezultatele cautarii.

De ce este important SEO on-page?

SEO on-page este important deoarece ajuta motoarele de cautare sa inteleaga site-ul tau web si continutul acestuia, precum si sa identifice daca este relevant pentru anumite cautari.

Pe masura ce motoarele de cautare devin mai sofisticate, exista o atentie mai mare catre relevanta si semantica in paginile cu rezultate ale motorului de cautare (SERP). Google, cu multitudinea sa de algoritmi complecsi, se pricepe acum mult mai bine sa:

  • Inteleaga ceea ce cauta de fapt utilizatorii atunci cand fac o interogare.
  • Furnizeze rezultate de cautare care indeplinesc intentia utilizatorului (informational, cumparaturi, navigare).

Adaptarea la aceasta dezvoltare este esentiala si o poti face asigurandu-te ca site-ul tau si continutul sau – atat ceea ce este vizibil pentru utilizatorii de pe paginile web (de exemplu, text, imagini, video sau audio), cat si elemente care sunt vizibile numai pentru motoare de cautare (de exemplu, etichete HTML, date structurate) – sunt bine optimizate in conformitate cu cele mai bune practici recente.

In plus, nu poti ignora pur si simplu SEO on-page, deoarece ai mai mult control atunci cand optimizezi elementele de pe site – spre deosebire de SEO off-page, care consta din semnale externe (de exemplu, backlink-uri). Daca depui eforturi in strategiile de pe pagina, vei vedea o crestere a traficului si o crestere a prezentei in cautari. De asemenea, daca acorzi atentie elementelor enumerate de mai jos, vei putea sa-ti imbunatatesti continutul si autoritatea, sa ai o pozitie mai buna in clasament si sa cresti traficul si conversiile.

Eticheta de titlu

Eticheta de titlu, o eticheta HTML care exista in sectiunea principala a fiecarei pagini web, ofera un indiciu initial sau un context cu privire la subiectul actual al paginii respective pe care se afla. Este prezentata in mod vizibil in paginile cu rezultate ale motorului de cautare (utilizate de obicei ca link pe care se poate da click), precum si in fereastra browserului.

Asadar, etichetele de titlu lipsa, duplicate si scrise fara sens, pot avea un impact negativ asupra rezultatelor SEO, deci asigura-te ca optimizezi acest element.

Meta Descriere

Inca de la inceputurile SEO, meta descrierile au reprezentat un punct important de optimizare. Meta descrierile, meta etichetele care ofera o descriere despre ceea ce este pe pagina, sunt adesea afisate in SERP-uri sub titlul paginii. Desi Google sustine ca meta descrierile nu ajuta la clasamente, exista dovezi care arata ca atributele indirecte ale unor descrieri mai bune ajuta in strategia SEO.

Optimizarea corecta a meta descrierii poate ajuta la imbunatatirea:

  • Ratei de clic (CTR).
  • Perceptiei calitatii rezultatului.
  • Perceptiei asupra ceea ce ofera site-ul web.

Titluri

Vrei ca tot continutul site-ului tau sa apara mai bine in cautari? In acest caz trebuie sa incepi sa scrii titluri convingatoare. Sa creezi un titlu pentru o postare pe blog ar putea parea o sarcina prea simpla, dar un titlu excelent poate face diferenta dintre un clic si o impresie – de aceea este important sa creezi totul in mod strategic.

Titlurile trebuie sa trezeasca interes pentru ca acestea sa iasa in evidenta pe SERP – atragand astfel utilizatorii sa faca clic si sa continue sa citeasca restul continutului.

Etichete antet

Etichetele antet sunt elemente HTML (H1-H6) utilizate pentru a identifica titlurile si subtitlurile din continutul site-ului tau, din alte tipuri de text (de exemplu, textul paragrafului). Etichetele antet nu sunt la fel de importante pentru clasamentul site-urilor asa cum erau acum cativa ani, dar aceste etichete indeplinesc in continuare o functie importanta – pentru utilizatorii site-ului tau si pentru strategia SEO. Ele pot avea un impact indirect asupra clasamentului:

  • Facand continutul mai usor si mai placut pentru vizitatorii care doresc sa citeasca mai mult.
  • Furnizand contexte bogate in cuvinte cheie despre continutul tau pentru motoarele de cautare.

Texte SEO

Textele SEO inseamna scrierea de continut care sa aiba in vedere atat motoarele de cautare, cat si utilizatorii.

Exista o strategie in spatele scrierii unui continut SEO solid – si este mai mult decat cercetarea cuvintelor cheie si completarea spatiilor libere. Simpla producere de continut doar de dragul de a avea text pe pagini, nu este o strategie SEO care iti va ajuta site-ul. Aminteste-ti ca scrii continut pentru oameni – prin urmare, continutul trebuie sa fie de inalta calitate si relevant.

Canibalizare de cuvinte cheie

Adevarat sau fals? Cu cat ai mai multe pagini care vizeaza un cuvant cheie, cu atat te vei clasa mai bine pe cuvantul cheie respectiv. Fals! Directionarea unui anumit termen pe mai multe pagini, poate provoca „canibalizarea cuvintelor cheie”, care are unele consecinte potential dezastruoase pentru SEO.

Cand ai mai multe pagini care se claseaza pentru acelasi cuvant cheie, concurezi practic cu tine insuti. Este important sa identifici daca exista canibalizarea cuvintelor cheie pe site-ul tau web si sa o rezolvi imediat.

Auditul continutului

Majoritatea creatorilor de continut se concentreaza pe crearea de continut nou, uitand sa-si auditeze continutul existent. Si aceasta este o greseala. Auditurile de continut te pot ajuta foarte mult in strategia SEO si ar trebui sa fie efectuate in mod regulat. Auditarea continutului existent este cruciala, deoarece te poate ajuta sa:

  • Evaluezi daca textele si continutul in general isi ating obiectivele.
  • Identifici daca informatiile din continutul site-ului tau sunt inca exacte sau au devenit invechite (sau chiar depasite).
  • Stabilesti ce tipuri de continut functioneaza pentru site-ul tau.