Facebook Ads Versus Google Ads

Google si Facebook sunt cele mai mari nume din spatiul publicitar digital. Ambele platforme au miliarde de utilizatori si baze de date masive care ajuta companiile sa isi afiseze reclamele in fata clientilor ideali. Si, desi dimensiunile publicului si capacitatile de directionare ale Facebook si Google Ads sunt excelente, poate fi foarte dificil sa alegi intre cele doua platforme atunci cand ai buget pentru a face publicitate pe una singura.

Pur si simplu nu exista un raspuns rapid si simplu la intrebarea: „Care platforma este cea mai buna?”. Atat Facebook, cat si Google ofera avantaje si dezavantaje, iar utilizarea ambelor platforme cu intelepciune poate avea un impact mai mare decat utilizarea unui singur canal.

Facebook te poate ajuta sa ajungi la clienti potentiali la un pret mai accesibil decat AdWords, ceea ce poate fi util daca ai un buget redus. Pe de alta parte, AdWords iti permite sa ajungi la potentiali clienti chiar in momentul in care au nevoie, ceea ce poate fi ideal pentru a genera vanzari imediate.

Daca trebuie sa alegi o singura platforma, nu exista un raspuns simplu care te poate ajuta sa iei o decizie. Alegerea pe care o faci depinde de tipul de afacere pe care o conduci, de bugetul disponibil pentru publicitate si de obiectivele tale. Este important sa afli care sunt avantajele si dezavantajele ambelor platforme si despre modul in care functioneaza, pentru a te ajuta sa iei decizii de marketing mai intelepte.

Avantajele si dezavantajele platformelor publicitare Facebook si Google

Google AdWords este platforma de publicitate Google. Include diferite tipuri de anunturi, dar ne vom concentra mai ales pe anunturile platite. Acest tip de anunturi permite companiilor sa faca publicitate in partea de sus sau sub rezultatele cautarii organice. Acestea sunt afisate in functie de cuvintele cheie alese de firmele care se promoveaza.

Avantajele anunturilor Google

Google a devenit atat de inradacinat in viata noastra de zi cu zi, incat chiar folosim termenul „Google it” cand avem nevoie sa cautam ceva. De obicei este primul loc in care cautam raspunsuri pentru orice, de la studii de caz pana la cele mai noi tinute. Astfel, daca doresti ca afacerea ta sa fie gasita online, Google este locul ideal. AdWords te poate ajuta sa apari imediat in cautari, in loc sa astepti cateva luni pentru a te clasa, ceea ce se intampla atunci cand creezi un clasament organic bun prin SEO. In plus, Google este utilizat in intreaga lume, deci iti ofera sansa de a promova international afacerea ta.

De asemenea, AdWords permite afacerii tale sa apara exact in momentul in care un potential client cauta cuvinte cheie legate de produsul tau. In plus, Google iti ofera posibilitatea de a-ti depasi concurenta, afisand rezultate mai bune sau atragand mai multe persoane cu reclame interesante.

Dezavantajele anunturilor Google

AdWords impune un cost pe clic sau un sistem CPC in care, dupa cum sugereaza si numele, firmele platesc pentru fiecare clic efectuat pe un anumit anunt. Unele cuvinte cheie pot fi foarte accesibile, costand mai putin de 1 USD, dar altele pot avea un cost de 20 USD. Acest lucru poate deveni foarte scump, avand in vedere ca rata de conversie obisnuita este de aproximativ 2%. De exemplu, o companie cu CPC de 1 USD ar avea nevoie de 100 de clicuri sau de 100 USD pentru a genera 2 conversii, la o rata de conversie de 2%. Daca CPC creste, se poate multiplica exponential costul pe conversie. Pe de alta parte, Facebook are de obicei un cost pe clic mai mic cu conversii similare.

Sistemul Google Ads este limitat de volumul de cautare a cuvintelor cheie. Anunturile AdWords se bazeaza pe cuvintele cheie care trebuie afisate. Daca anumite cuvinte cheie legate de afacerea ta au un volum de cautare redus sau nu au deloc volum, anunturile tale nu vor putea fi afisate potentialilor cumparatori. Din pacate, acesta poate fi cazul produselor inovatoare care sunt noi pe piata si care nu sunt cautate online.

Pe platforma Google, gestionarea mai multor campanii, grupuri de anunturi si sute de cuvinte cheie poate deveni foarte tehnica. In plus, platforma face in permanenta actualizari care pot schimba modul de afisare a anunturilor sau de creare a campaniilor. Aceasta optimizare continua poate fi dificila, in special pentru un proprietar de intreprindere mica. Este nevoie de o cantitate buna de timp pentru a invata si gestiona toate campaniile.

Avantajele anunturilor Facebook

Reclamele de pe Facebook ajuta oamenii sa-ti gaseasca afacerea pe retelele sociale. Facebook foloseste un model de licitatie cost pe clic (CPC) si cost pe mia de afisari (CPM). In mod similar cu AdWords, tine cont de un scor de calitate pentru a evalua relevanta tuturor anunturilor.

Facebook iti cunoaste varsta si venitul, daca inchiriezi sau cumperi, starea relatiei tale, starea relatiei prietenilor tai si asa mai departe. Desi este deranjanta pentru multi utilizatori, aceasta baza de date poate fi foarte utila atunci cand se creeaza reclame, permitand companiilor sa obtina informatii relevante pentru campaniile lor.

Poate fi destul de dificil sa-ti gasesti publicul tinta pentru a vinde produse sau servicii. Iti poti imagina doar caracteristicile persoanelor care ar dori un anumit produs, dar numai prin testare poti obtine o reprezentare exacta a publicului tinta ideal. Anunturile de pe Facebook te pot ajuta sa testezi diferite piete tinta pentru a gasi cea mai profitabila piata, prin derularea de campanii cu directionare diferita. Publicul care se dovedeste a fi cel mai implicat in anunturi, ar fi publicul tinta. In plus, reclamele pe Facebook sunt mult mai accesibile la pret decat cele pe Google. Si, similar cu AdWords, anunturile de pe Facebook pot ajunge la oameni din intreaga lume.

Dezavantajele anunturilor Facebook

Reclamele de pe Facebook ii ajuta pe oameni sa gaseasca afaceri pe retelele de socializare atunci cand se asteapta cel mai putin. Este posibil ca cineva sa nu caute produse sau servicii similare cu ale tale, ci doar sa ajunga intamplator pe reclama ta. In plus, este posibil ca unele persoane care iti vad anuntul sa nu fie pregatite sa efectueze o achizitie, ceea ce poate intarzia procesul de conversie.

Social media este condusa de frumusete. Fotografiile cu oameni draguti, cu produse frumoase, sunt practic ceea ce se asteapta oamenii sa vada. Acest lucru inseamna ca poate fi destul de dificil pentru companii sa promoveze produse care nu sunt atragatoare din punct de vedere vizual. Companiile inteligente trebuie sa devina mai creative decat de obicei, pentru a atrage publicul tinta.

Utilizeaza fiecare platforma pentru un scop diferit

AdWords si Facebook pot lucra foarte bine impreuna pentru a castiga potentiali clienti. Ideea este de a utiliza retargeting sau remarketing pe canale pentru a-ti imbunatati sansele de a converti clientii potentiali in clienti. De asemenea, ambele doua optiuni de publicitate sunt excelente pentru a stimula cresterea marcii.

Facebook si Google Ads sunt cele mai puternice platforme de publicitate pe care te poti baza. Pentru a fi cu adevarat competitiv in majoritatea industriilor, este nevoie ca cele doua platforme sa lucreze impreuna. Pentru a ajunge la utilizatorii aflati in modul de cautare si care sunt dispusi sa faca o achizitie, Google te va ajuta, dar pentru cei care navigheaza pe web si care inca nu stiu ca au nevoie de produsul tau, Facebook este cea mai buna optiune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *