Daca esti un agent de marketing sau un proprietar de afaceri, cu siguranta ai fost sfatuit de mai multe ori sa utilizezi SEO (Search Engine Optimization). Asta pentru ca in ziua de astazi SEO este o parte esentiala a oricarei strategii de marketing de succes. Dar daca nu esti familiarizat cu aceasta tactica, este posibil sa nu fii convins ca merita sa investesti timp sau bani. De aceea, iti vom explica mai jos ce este SEO, rolul pe care il joaca in marketing si cinci beneficii cheie pe care le ofera companiei tale.

Care este rolul SEO in marketingul digital?

Pentru inceput, SEO reprezinta optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare si este procesul de imbunatatire a unui site web prin modaitati care il ajuta sa se claseze mai bine in rezultatele cautarii, atunci cand utilizatorii cauta cuvinte si expresii specifice. Daca nu vezi importanta acestui lucru, gandeste-te doar la modul in care gasesti in mod normal informatiile de care ai nevoie zi de zi.

Ce ai face daca ar trebui sa inlocuiesti televizorul si nu ai fi sigur care este cel mai potrivit model pentru tine? Unde te-ai uita daca ai fi in vacanta si ai avea nevoie sa gasesti un restaurant pentru cina? Daca esti ca majoritatea oamenilor, vei folosi telefonul sau laptop-ul pentru a cauta toate aceste informatii pe Google. Apoi, vei parcurge rezultatele si vei da clic pe rezultatul care pare cel mai potrivit pentru nevoile tale.

Aceste rezultate se bazeaza pe ceea ce Google considera ca va fi cea mai utila informatie pentru tine, pe baza cuvintelor cheie pe care le-ai introdus. Dar, in multe cazuri, site-urile pe care le vezi clasate pe prima pagina nu au ajuns acolo din intamplare. Au folosit SEO pentru a ajuta Google sa inteleaga continutul lor. De asemenea, au facut cercetari ample pentru a determina modul in care utilizatorii formuleaza cautarile pentru anumite subiecte, astfel incat sa isi poata optimiza pagina in consecinta. Si daca doresti ca publicul tinta sa-ti gaseasca site-ul, trebuie sa faci acelasi lucru.

5 Beneficii ale SEO

Cum am specificat deja, SEO te poate ajuta sa imbunatatesti clasamentul paginilor tale in rezultatele motorului de cautare. Acest lucru poate avea un impact urias asupra celor mai importante obiective ale companiei tale, cum ar fi cresterea numarului de clienti potentiali si a vanzarilor.

1. SEO vizeaza trafic de calitate

Unul dintre cele mai mari avantaje ale SEO este ca este o strategie de marketing care intampina necesitatile clientilor. Spre deosebire de canalele de publicitate traditionale, care implica contactarea consumatorilor, indiferent daca doresc sa-ti vada reclama, metodele SEO se concentreaza pe oferirea de informatii utilizatorilor, atunci cand doresc.

Aceste metode traditionale, cum ar fi apelurile, e-mailurile spam si anunturile, sunt realizate avand in vedere doar obiectivele agentului de publicitate. Si multi consumatori le considera de-a dreptul enervante.

Marketingul de tip SEO, pe de alta parte, este mult mai centrat pe client. In loc sa intrerupa consumatorii in timp ce se uita la televizor sau asculta la radio, implica crearea de resurse utile si facilitarea accesului la informatii utile. Cand te concentrezi pe atragerea utilizatorilor care cauta in mod activ informatii legate de industria, produsele si serviciile tale, vei avea mai multe sanse de a ajunge la publicul tinta si, implicit, de a-ti creste vanzarile.

2. Nu trebuie sa platesti pentru anunturi in SEO

Clasamentele organice Google se bazeaza in totalitate pe ceea ce algoritmul sau determina a fi cele mai bune rezultate pentru orice interogare data. Aceasta inseamna ca, odata ce ai creat o pagina cu un continut de calitate pe care motorul de cautare o considera adecvata pentru utilizatori, pagina poate continua sa atraga trafic pe site-ul tau luni de zile (sau chiar ani) dupa ce ai publicat-o.

Desigur, cercetarea si scrierea continutului de inalta calitate necesita o investitie. Aceasta investitie va fi fie sub forma de timp, daca alegi editezi singur continutul, fie sub forma unui buget, daca alegi sa angajezi o agentie de marketing digital care sa se ocupe intr-un mod profesionist de toate aceste detalii importante.

Dar, dupa ce ai facut acea investitie initiala, nu exista costuri continue pentru a te asigura ca aduci trafic pe pagina ta. S-ar putea sa fie nevoie sa actualizezi pagina la fiecare cateva luni, in functie de natura subiectului. Dar, in ceea ce priveste motoarele de cautare, locul tau in rezultate este gratuit.

3. SEO primeste mai multe clicuri decat PPC

Desi anunturile PPC apar deasupra clasamentelor organice, 71,33% din cautari se vor finaliza cu un clic pe un rezultat organic de pe prima pagina. Nu stim exact de ce se intampla acest lucru, desi concluzia cea mai logica este ca utilizatorii au incredere in algoritmul Google. Utilizatorii stiu ca primele rezultate sunt anunturi platite si aleg sa viziteze in schimb paginile pe care motorul de cautare le-a stabilit ca fiind cele mai bune. Desigur, aceasta este doar presupunere. Dar, indiferent de rationamentul din spatele acestei actiuni, cert este faptul este ca majoritatea clicurilor pentru o anumita cautare se duc la un rezultat organic.

4. SEO ajuta in relatiile cu publicul

Desi SEO si PR pot parea strategii de marketing complet separate, le poti folosi impreuna pentru a maximiza rezultatele pe care le vezi de la fiecare. Cea mai mare legatura dintre cele doua consta in construirea de link-uri. Obtinerea de linkuri de pe site-uri web de renume este o componenta principala a oricarei strategii SEO. Aceasta inseamna ca una dintre cele mai importante activitati ale unui profesionist SEO este identificarea oportunitatilor de plasare de link-uri pe bloguri din industrie, publicatii de stiri si alte site-uri relevante. Si avand in vedere ca o strategie de PR se invarte in jurul obtinerii de publicatii si recunoasterea brand-ului, aceasta prezinta o oportunitate imensa. Atunci cand utilizezi cercetarea pentru a gasi noi modalitati de a-ti prezenta marca in fata consumatorilor, vei fi mult mai eficient in distribuirea continutului catre potentiali clienti.

5. SEO te ajuta sa depasesti concurenta

Astazi, SEO este considerat un element esential al oricarei strategii de marketing. De fapt, 61% dintre specialistii in marketing spun ca SEO si imbunatatirea prezentei online este o prioritate absoluta pentru orice afacere. Acest lucru inseamna ca este probabil ca multi dintre competitorii tai sa ia deja masuri pentru a stabili un clasament bun in rezultatele cautarii. Cu o strategie SEO proprie, poti tine pasul ei si, in mod ideal, ii poti depasi pentru a ramane competitiv in industria ta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *